П`ятниця, 21.09.2018, 05:13
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Вас вітає Калинівський навчально-виховний комплекс Городищенської районної ради Черкаської області

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Виховна робота



Виховна система школи


І. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ

 

1.                 Дотримання абсолютних цінностей  (вчитися спілкуватися, мислити, творити, підводити підсумки)

 

2.                 Дотримання національних цінностей (народної моралі, народно-побутової культури, народної правоосвіти, національної психології)

 

3.                 Дотримання громадських цінностей (вчитися відчувати себе частинкою України, виховувати почуття любові до рідного краю, мови, державних символів, формувати дитячу дипломатію)

 

4.                 Формування цінностей особистого і сімейного життя (почуття дружби, повсякденного етикету, сімейного вогнища, родинного тепла)

  

  Я сам

   - усвідомлення особистістю своєї приналежності до родини, роду, нації;

            

   - формування і коригування властивостей особистості через самооцінку та самопізнання.

 

 

Я – Ми

- формування цінностей особистого та сімейного життя (почуття дружби, навички дитячої дипломатії, повсякденного етикету, сімейного вогнища, родинного тепла)

 

 

Я – держава

-  дотримання національних цінностей ( народної моралі, народно-побутової культури, народної правоосвіти, національної психології );

 

-  дотримання громадських цінностей (вчитися відчувати себе частинкою України, виховувати почуття любові до рідного краю, мови, державних символів).

 

                                    ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ «МИ – УКРАЇНЦІ» 

Відповідно до Концепції національного виховання та Державної національної програми „Освіта” провідною метою в сучасній школі є ідеал всебічно розвиненої особистості. В основі національного виховання на сучасному етапі лежить передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури, що включає в себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-етичну культуру.                                                                                                                                                                                                                                                                                        

         Нас цікавить проблема виховання сучасної молоді, яка в цей складний час перетворень шукає собі нові ідеали, на які прагне покластися.

         Важливість та актуальність становлення виховної системи школи зумовлені ще й тим, що нині спостерігаємо значну моральну деградацію суспільства, зростає кількість неблагонадійних, неповних сімей; дітей-правопорушників; молодь часом недостатньо підготовлена до  дорослого самостійного життя.

         У процесі становлення виховної системи ми виходимо з гіпотези, що під час всебічного розвитку життєво-компетентної особистості провідна роль належить культурним цінностям. Загальновизнано, що система освіти, виховання значною мірою впливає на соціально-економічний прогрес суспільства, його культурно-освітній рівень. Якщо трансформувати цю істину в реалії нашої школи, стає зрозумілим: без певних змін у виховній системі не матимемо гарантованого сучасного і майбутнього високого рівня вихованості учнів.

         Отже, ми маємо на меті створити таку виховну систему школи, яка покликана відновити упущене, втрачене у вихованні, звернутися до основоположних педагогічних ідей та поєднати їх із педагогічними новаціями і реалізувати виховну проблему нашого НВК «Вдосконалення форм і методів виховної роботи з формування національно свідомої творчої особистості».

         Наше завдання – формування особистості – патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної Європейської цивілізації, творчого, підготовленого до шаленого ритму сучасного життя, який чітко орієнтується в сьогоднішніх реаліях, завдяки своїй компетенції має мету діяльності.

          Маємо на меті виховання особистості демократичного світогляду і культури, яка не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій, загальнолюдських та національних культурних цінностей може реалізувати себе в світовому життєвому просторі.

         Звернення до загальнолюдських і національних цінностей, наслідування сукупної людської культури, використання надбань культури різних часів і народів – важливі засади успіху цього процесу.

         Зміст виховання є серцевиною будь-якої виховної системи. Він безпосередньо випливає з потреб суспільства та потреб самозбереження  існуючого устрою, а тому завжди дуже чутливий до соціально-економічих змін, до реформ. Віддзеркалюючи такі періоди протиріччя між старим і новим, він стає ареною гострих суперечок. А розмитість та нечіткість бачення змісту виховання  стають на заваді успіху в цій сфері.

         Демократичний устрій – громадянське суспільство – будує свої вимоги до виховання на зовсім нових засадах. На відміну від тоталітарного, він надає людині широкі права і свободи. Це спонукає її самостійно визначити свою долю, боротися за свої життєві цілі, самій обирати свою поведінку і за цих обставин – формувати в собі потрібні для такого життя якості.

         Щоб вижити і успішно працювати, людина мусить мати чітку власну життєву мету, сильну волю, творчий інтелект, володіти інформацією, вміти налагоджувати стосунки з іншими людьми тощо. Виходячи з таких потреб і засад, громадянське суспільство  будує свою виховну систему на національній основі.

         Сімейне і громадянське виховання – це завжди виховання в дитині почуття любові до свого народу і до створеної ним держави. У родинному вихованні патріотичні почуття мають спочатку стихійний характер. Дитина глибоко емоційно сприймає те, з чим стикається вперше. Так зявляється прихильність до рідної мови, пісні, хати, звичаїв рідного краю, могил предків.

         Потреба національної самосвідомості людини є вродженою і природо- відповідною. Національне – це передусім певна сума видових ознак людської спільноти, що характеризує все в природі. Їх достатня вираженість є свідченням здоровя і продуктивності людини та нації.

         Як і всі інші антропологічні особливості людини, національне виховання розвивається в ній протягом усього життя. Від стану першого – стихійного вияву національних ознак, від власної симпатії до кольорів нашого прапора, до вишиванки, до рідної мови і пісні та ін. людина поступово усвідомлює потребу відстоювати власні права на національне самовираження. Загалом існують підстави вважати, що національна самосвідомість ґрунтується на:

·        вродженості національних ознак;

·        розвинутій у дитинстві симпатії до свого етносу і свого краю;

·        почутті обовязків, що випливають із добровільно прийнятого статусу громадянина України.

Цим визначається й система таких національних цінностей українського виховання, як українська ідея; державна незалежність; конструктивна участь у державотворчих процесах; почуття гордості за свою державу і відповідальність за неї; відчуття національної гідності; історична пам’ять; пошана до національних символів, Конституції, національної культури, мови, звичаїв; протидія антиукраїнській ідеології.

         Виконання основних завдань і реалізація принципів виховання в Калинівському НВК здійснюється за такими пріоритетними напрямками:

-         громадянське виховання;

-         правове виховання;

-         моральне виховання;

-         фізичне виховання;

-         художньо-естетичне виховання особистості;

-         екологічне виховання;

-         трудове виховання;

-         підготовка до сімейного життя та статеве виховання.

         Виховний процес організований через гурткову роботу, через виховні заходи в класах, загальношкільні свята, зустрічі, вечори відпочинку; різноманітні змагання, розваги, конкурси.

         Національне виховання в Калинівському НВК стало основою виховної системи «Ми – українці». Кожен малий громадянин мусить знати, що держава починається з того, що вона – Батьківщина кожного з них. Ось тому, починаючи з початкових класів, виховні заходи носять глибоке національне спрямування. Перш за все, це  ознайомлення учнів із загальнонаціональною та народною символікою. У кожному класі оформлено куточки державних символів, проводяться виховні години, пізнавальні екскурси в минуле, заочні подорожі визначними місцями України.

         Уже в початкових класах учитель формує у дітей загальне уявлення про широкі простори і багаті надра української землі, родючі чорноземи і чарівну природу, промисловий і енергетичний потенціал, використовуючи багатий фактичний матеріал із різних засобів масової інформації, досвіду вчителів і батьків.

         Класовод розкриває поняття «любов до Батьківщини» як глибоке і стійке моральне почуття, що виявляється у внутрішній пристрасній самовідданості, сердечній прив’язаності до рідної землі, де народився, виріс і вийшов у люди.

         В нашому НВК постійно діє кімната-музей історії та побуту села Калинівки, яка створена 1996 року. Експонати збирали учні під час фольклорно-етнографічних експедицій, а поповнюють під час тижнів народознавства, які проводяться щорічно в перший тиждень після Великодня і вже стали традицією.

         В рамках тижня народознавства учні збирають фольклор нашого села, кожен клас бере участь у конкурсі стінгазет народознавчої тематики. Проводяться виставки-конкурси витинанок, писанок, а також виставка «В нашій родині всі майстри і майстрині», «Секрети майстерності», де учні виставляють на огляд свої роботи: вишиті рушники, серветки та інше.

         Тижні історії України, української мови та літератури, правознавства теж несуть у собі глибоке національне спрямування. В рамках тижня історії України проводяться конкурси «Козацькі розваги», «Козацькому роду нема переводу», історичний брейн-ринг, гра «Поле Чудес» знавців історії та інше.

         Любов до Батьківщини – це високе громадянське почуття. Громадянин України – то особа, що належить до постійного населення нашої держави і користується її захистом. Вона наділена сукупністю політичних та інших прав і обов’язків. Так в рамках тижня правознавства учні розкривають для себе поняття «громадянин України», бо виховні заходи, що проводяться під час цього тижня, ґрунтуються на державному законі про громадянство та численних прикладах відданості громадянському обов’язку кращих синів українського народу, що загинули в катівнях або мужньо й сміливо перенесли багаторічні репресії, виборюючи право своєї Вітчизни на свободу й незалежність.

         В рамках тижнів народознавства, української мови та літератури проводяться такі виховні заходи як гра «Поле Чудес» знавців народознавства та творчості українських письменників, інтелект-шоу «Останній герой», «Щасливий випадок» та «Слабка ланка», інтелектуальна гра «Найрозумніший», виховні заходи «Мова – пісня солов’їна», «Без пісень нема життя», «Диво калинове», «В моєї України сто облич», «Батькова криниця» та інше.

         Словом, уся робота з національного виховання підростаючого покоління спрямована на становлення особистості національно свідомих громадян Української незалежної держави.





Пошук
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz