Неділя, 22.07.2018, 02:19
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Вас вітає Калинівський навчально-виховний комплекс Городищенської районної ради Черкаської області

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Для батьків

Рекомендації батькам першокласників

1. Підтримуйте в дитині прагнення бути школярем. Розповідайте дитині про свої шкільні роки, це підвищить його інтерес до школи.

2. Обговорюйте з дитиною ті правила і норми, з якими він може зустрітися в школі. Пояснюйте їх необхідність і доцільність.

3. Не пропускайте труднощі, можливі у дитини на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Пам'ятайте, що дитина має право на помилку

4. Підтримуйте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення людини.

5. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.

6. Поважайте думку першокласника про свого педагога.

7. Не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

8. Пам'ятайте, у першокласника повинно залишатися досить часу для ігор і відпочинку.

Рекомендації батькам з розвитку навчальних навичок

Підготовка руки до письма

· Ліпити, конструювати.

· Обводити різні предмети, шаблони.

· Штрихувати малюнки, розфарбовувати.

· Вирізати різні малюнки, фігурки.

· Нанизувати колечка, намиста і т.д.

· Відгвинчувати, загвинчувати, закручувати і т.д..

· Перебирати дрібні предмети.

· Шнурувати.

Розвиток процесів уваги

Всі властивості уваги значно розвиваються в результаті вправ:

·        Викладання візерунка з мозаїки;

·        Викладання фігури з паличок за зразком;

·        Виключення зайвого;

·        Знаходження відмінностей у двох схожих картинках;

·        Знаходження двох однакових предметів серед безлічі;

·        Нанизування намистин за зразком;

·        Змальовування  по клітинках;

·        Знаходження однієї букви в газетному тексті (при повторі вправи кількість зазначених літер за одиницю часу збільшується).(* При виконанні завдань не квапте дитину, враховуйте її індивідуальні особливості і темп діяльності, в якому вона працює. Усуньте відволікаючі фактори.)

Розвиток розумових операцій

Учіть дитину:

• Порівнювати і зіставляти предмети, знаходити їх подібності та відмінності.

• Описувати різні властивості оточуючих його предметів.

Впізнавати  предмети за заданими ознаками.

• Розділяти предмети на класи, групи шляхом виділення в цих предметах тих чи інших ознак.

• Знаходити протилежні за значенням поняття.

• Визначати родо-видові відносини між предметами і поняттями.

Розвиток пам'яті

• Зацікавте дитину тією інформацією, яку вона вивчає, так як висока мотивація навчання здійснює  дуже великий позитивний вплив на пам'ять

• Слідкуйте за тим, щоб той матеріал, який потрібно запам'ятати дитині, був їй зрозумілий.

• Враховуйте, що час для вивчення матеріалу краще поділити на розумні часові відрізки, так як малими порціями матеріал запам'ятовується не тільки швидше, але і надовго.

• Пропонуйте при заучуванні дитині промовляти вголос

• При появі у малюка явних ознак втоми зробіть перерву.

• Попросіть дитину вивчений матеріал повторити наступного дня.


Рекомендації батькам щодо організації виконання домашнього завдання

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів» обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв; у 3 класі - 1 години 10 хв; 4 класі - 1 год. 30 хв; у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-11 класах - 4 години.

Ось кілька порад, які допоможуть найбільш ефективно справитися з домашнім завданням у короткий час.

1. Прийшовши зі школи, дитині не варто приступати відразу ж до виконання  домашніх завдань. Лише пообідавши і відпочивши 1-1,5 години, можна взятися за науку.

2. Краще почати роботу з легкого, з того, що у дитини виходить швидше, а потім вже беріться за складне завдання. А інакше, взявшись за трудомістку роботу, на яку, як правило, йде багато часу, дитина швидко втратить працездатність і час.

3. Дайте можливість дитині під час занять трохи відпочити. Робіть 10-тихвилинні перерви для відпочинку через 20-30 хвилин напруженої роботи. Під час перерви можна злегка підкріпитися фруктами, випити кисіль або сік. Включіть улюблену музику, і нехай ваша дитина просто трохи порухається.

4. Учням старших класів перерву треба робити через 40-45 хвилин роботи. Виконання відразу всього завдання без перерви не призведе до потрібного ефекту. 45 хвилинце той час, який доросла людина здатна використовувати для напруженої роботи, не відволікаючись.

5. Підказуйте дитині, як правильно спланувати час для виконання завдань, за що в першу чергу слід взятися. Поступово ваша дитина буде все рідше вдаватися до допомоги дорослих і почне привчати себе до самостійності.

6. Важливо пояснити дитині, що вона завжди може розраховувати на вашу допомогу, і, якщо знадобиться ваша підтримка, ви в будь-який момент зможете залишити свої домашні турботи і допомогти йому в навчанні.

7. Дитині потрібно обов'язково мати своє певне місце для занять. Якщо немає можливості користуватися цілою кімнатою, то тоді підійде і її частина. Головнеізолювати цей куточок і облаштувати зручними меблями, які б підходили дитині за зростом. Кухня не є тим місцем, де вашій дитині зручно буде робити уроки, якщо до того ж у цей момент ви будете займатися приготуванням вечері і переглядом телевізора. Такою «участю» можна тільки нашкодити дитині, тому що буде відволікатися його увага.

8. Освітлення організовуйте ліворуч, а якщо дитина лівша, топраворуч.

9. Формуйте звичку доводити розпочату справу до кінця, навіть якщо доведеться чимось жертвувати

10. Хваліть дитину за своєчасно та якісно виконане домашнє завдання

11. У старшокласників, як правило, навчального навантаження стає більшим, а час на її виконання скорочується за рахунок комп'ютера і перегляду телевізора. Тому необхідно наполягти  на виконанні домашнього завдання в першу чергу. І тільки потім розваги та інші справи. Вимкніть телевізор та комп’ютерцей головний «помічник» у відволіканні уваги.

Учіть дитину:

• Порівнювати і зіставляти предмети, знаходити їх подібності та відмінності.

• Описувати різні властивості оточуючих його предметів.

Впізнавати  предмети за заданими ознаками.

• Розділяти предмети на класи, групи шляхом виділення в цих предметах тих чи інших ознак.

• Знаходити протилежні за значенням поняття.

• Визначати родо-видові відносини між предметами і поняттями.

Розвиток пам'яті

• Зацікавте дитину тією інформацією, яку вона вивчає, так як висока мотивація навчання здійснює  дуже великий позитивний вплив на пам'ять

• Слідкуйте за тим, щоб той матеріал, який потрібно запам'ятати дитині, був їй зрозумілий.

• Враховуйте, що час для вивчення матеріалу краще поділити на розумні часові відрізки, так як малими порціями матеріал запам'ятовується не тільки швидше, але і надовго.

• Пропонуйте при заучуванні дитині промовляти вголос

• При появі у малюка явних ознак втоми зробіть перерву.

• Попросіть дитину вивчений матеріал повторити наступного дня.


СТОСУНКИ ПІДЛІТКІВ З ДОРОСЛИМИ І БАТЬКАМИ

Лекція для батьків

МІКРОКЛІМАТ СІМ’Ї

Родина – колиска духовного народження людини. Різноманіття стосунків між її членами, оголеність і безпосередність почуттів одне до одного, велика кількість різних форм виявлення цих почуттів, жива реакція на найдрібніші деталі поведінки дитини – все це створює максимально сприятливе середовище для емоційного і морального формування, для нагромадження фактів і спостережень, що кристалізуються потім у нову неповторну особистість.

Убогість, одноманітність, монотонність емоційного досвіду можуть визначити характер людини на все життя.

Емоційне начало пронизує всю нашу натуру. Його не можна відокремити ні від характеру людини, ні від її вчинків. Десь (особливо в інтимній сфері) воно відіграє вирішальну роль, в інших випадках –підпорядковану, але так чи інакше впливає на наші думки, дії, стосунки з людьми, забарвлює все наше життя. Причому дужче, ніж це прийнято вважати. Ми схильні часом приписувати обставинам значно більше, ніж вони заслуговують. Атмосфера родини понад усе визначається її міцністю, її моральними ідеалами, далекою і близькою метою. Однак, крім загальної емоційної та ідейної «закваски»  існує ще й повсякденне, те, що ми називаємо родинним духом.

Люди впливають одне на одного несвідомо і неконтрольовано. Емоційний склад родини відчувається сам собою як міра душевного здоров’я родини, як легка і добра атмосфера. Тільки переважанням позитивних емоцій над негативними створюється те, що можна назвати домашнім вогнищем. Воно збирає і згуртовує навколо себе людей, пов’язаних родинними зв’язками. А.С.Макаренко писав: «Хочете, щоб були гарні діти, – будьте щасливі. Розірвіться на частини, використайте всі свої таланти, ваші здібності, залучіть ваших друзів, знайомих, але будьте щасливі справжнім людським щастям».

В різних родинах і на різних дітях убогість, монотонність домашнього побуту позначається по-різному. Проте позначається, безперечно, погано. Або діти виростають людьми душевно примітивними, не здатними на багаті душевні переживання, такими, ще не відчувають і потреби в них. Або, не знаходячи в повсякденному існуванні потрібного емоційного задоволення, починають кидатися в пошуках «суперподразників». Або, відчуваючи весь час недостатність свого емоційного досвіду, губляться у кожній ускладненій ситуації.

Дитина в такій родині відчуває емоційний голод. Адже діти за своєю природою надзвичайно жадібні до вражень. Вдома повинно бути цікаво. Родина має давати добру поживу дитячій уяві і почуттям. Якщо ж вона живе у стані хронічного емоційного голоду, реакція може бути гострою і навіть паталогічною. І. П. Павлов говорив, що емоція для людини своєрідне і досить сильне енергетичне джерело. Воно потрібне. Якщо немає позитивних зарядів, легко можуть піти в хід негативні.

Для емоційного здоров’я  родини важливі справжність, непідмінність почуттів, важливо, щоб вчинок був у гармонії з душевним спокоєм.

Здорова емоційна атмосфера родини породжує в дитині почуття тривкості буття, віру в майбутнє, очікування радісного, сонячного, захоплюючого цікавого життя.

Родина важливий і значною мірою незамінний етап у розвитку кожної родини. Проста відсутність її впливу в якомусь напрямі сама по собі часто переростає в негативний фактор дії.

Дитину треба любити. Більше того, її треба поважати, про що часто не здогадуються найніжніші батьки.


БАТЬКИ І ДІТИ

У підлітковому віці співіснують досить суперечливі форми поведінки дитяча і недитяча, своєрідно перетинаються на кожному кроці, поведінка дитини починає багато в чому бути схожою з поведінкою дорослої людини. На жаль, батьки не завжди це помічають і продовжують ставитися до підлітків, як до маленьких дітей. Зрозуміло, що зростаюче бажання підлітків бути дорослими не може не травмуватись, коли дорослі виховують його старими методами. Методи впливу на дитину повинні максимально відповідати її віковим особливостям і можливостям. Часом підлітки не розуміють певних моральних норм або неправильно їх розуміють, неправильно їх оцінюють ті чи інші якості особистості. Це позначається і на їх поведінці вдома і в школі. Отже, завдання дорослих батьків, учителівполягає в тому, що поступово, але наполегливо формувати в дітей правильні моральні поняття та уявлення про ту чи іншу якість особистості, навчати правильно оцінювати власну поведінку і поведінку інших.

Одним із методів формування моральних якостей може бути розяснення суті моральних вчинків, розкриття кращих моральних рис на прикладах із життя видатних людей минулого та сучасного.

В умовах нормальних стосунків між дорослими і підлітками, продуманих виховних заходів особливе значення набуває слово старших, батьків, учителів, вихователів. Йдеться не про грубий наказ або формальну інструкцію, а про розумну розмову, про те, що особливо хвилює підлітка, пройнятися його психологією, пережити з ним те, що його хвилюєце основне. Дуже важливо з погляду навчання і виховання справи в цих дружніх і душевних розмовах краще не зачіпати. Незважаючи на те, що підліток порушив у чомусь дисципліну або одержав незадовільну оцінку. Тон вихователя повинен бути доброзичливим. Підліток сам засудить власний вчинок і намагатиметься помякшити свою провину, підвищити успішність. Саме в цьому психологічному контакті старших з підлітками і полягає могутня сила виховного впливу. До розуміння моральності поведінки підлітки нерідко приходять через сумніви., заперечення. Найкращою допомогою їм буде детальна серйозна аргументація, що добре й що погано. Успіх залежить і від манери дорослих говорити з дітьми, тону, міміки, характеру, звертання.

Спілкуючись з підлітками, слід підкреслювати, що ви переконані в тому, що вас зрозуміють, що він, підліток, здатний збагнути суть вчинку, справи.

Незважаючи на порівняно високий розвиток свідомості і самосвідомості підлітка, значне зростання його морального і інтелектуального рівня, часом необхідно вдаватися до наказу, заборони. Краще, коли це робить людина найбільш авторитетна для нього: учитель, мати, батько, старший брат, сестра.

Підлітка треба привчати виконувати всі правила поведінки, яких вимагають інтереси колективу або родини. Вимогливість до поведінки підлітка повинна поєднуватися з доброзичливим ставленням до нього, з великим тактом. А.С.Макаренко радив вихователям, щоб вони, ставлячи нові і серйозні вимоги до вихованців, більше поважати дітей, рахуватися з їхніми запитами та обставинами, в яких ті живуть, діють, навчаються. Нерідко у вихованні підлітків найефективнішим є прийом «обхідних» шляхів .

Підлітки, прагнучи до дорослості, схильні вбачати в забороні, у зауваженні, зробленому у категоричній формі, замах на свою самостійність. Тому вони краще сприймають вимоги, зроблені у формі дружньої поради, з підкресленою вказівкою на їх самостійність.

Часом підліток порушує певні норми поведінки, бо перебуває у надто збудженому стані. На підвищену збудженість підлітка слід реагувати відповідно до конкретних умов.

Родина важливий і значною мірою незамінний етап у розвитку кожної родини. Проста відсутність її впливу в якомусь напрямі сама по собі часто переростає в негативний фактор дії.

Дитину треба любити. Більше того, її треба поважати, про що часто не здогадуються найніжніші батьки.

 


Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz